website statistics

Tuesday, April 3, 2007

Tutto e bello...

Natten mot i söndags körde en 21-årig kille ihjäl sig här i Höör. Han körde rakt in i den här väggen och dog på fläcken. Samtidigt satt jag hemma och kollade på tv och åt chips.

Den här killen hade hela livet framför sig. På en sekund är han borta. Lämnar efter sig en familj, som aldrig mer blir sig lik. Vänner som aldrig kommer glömma. Jag tänker på allt man skulle vilja säga och göra, men som man aldrig gör, för att man är rädd, för att det är pinsamt, för att man inte vågar. För att man är feg. Men imorgon kan man vara borta. Livet kan ta slut. Närsomhelst. Jag eller mina syskon eller mina föräldrar. Jag blir så arg, på mig själv, för att jag ofta är feg. Det är så onödigt. Ett enda stort slöseri med tid. Som om det var det man kom hit för att göra.

No comments: