website statistics

Friday, September 28, 2007

Bullar


Var idag inne på 7 Eleven för att handla senaste numret av Veckans NU! för att läsa om Britney (stackaren) och Mel B och alla di andra. Där sålde de två kanelbullar för 15 kr och fyra för 25. Mittemot, utanför Espresso House, stod en stor skylt på marken som gjorde reklam för kanelbullens dag den 4 oktober. Megabild på en bulle och texten "Kanelbulle 22 kronor" på en stor röd stjärna.

Fick plötsligt en flashback till hela uppväxten och alla tågresor med SJ, där personalen glatt hälsade resenärerna välkomna till bistron: "Idag serverar vi kaffe med kaka för endast etthundrafyrtionio kronor. Vi har även dagens husmanskost med valfri dryck för bara fyrahundrafemtio kronor." Dryg som jag kände mig gick jag in på Espresso House och frågade om det ingick kaffe i priset på 22 kronor eller om det verkligen bara var en bulle skylten gjorde reklam för.

Det var bara en bulle.

"Ska 22 kronor för en enda kanelbulle vara billigt?" frågade jag då.

"Nej, billigt är det verkligen inte", svarade killen.

Jag förstod ingenting. Gick tillbaka till 7 Eleven och köpte Aftonbladet med Klick! för att även läsa om Marie Picasso och hennes sjukdom.

(Har någon lust att lära mig hur man frilägger en bild i Photoshop är det för övrigt bara att höra av sig. :-)

6 comments:

Anonymous said...

Skaffa "CS3 för Digitalfotografer" eller "Photoshop CS3 Bible", så kan du lära dig mycket mer än bara friläggning av bilder. Som för den delen är i princip omöjligt att lära ut, den praktiska biten i alla fall. Det är bara att testa. Jag använder banverktyget (p) och lägger en bana kring det jag vill frilägga. Den enklaste metoden är att helt enkelt att måla bort det man inte vill ha med med den färgen som bakgrunden har där man ska placera bilden.

Lycka till!

//J - www.photojoe.se

Anonymous said...

Hej Min vän! Gott med bullar och på torsdag är det kanelbullens dag. Brukar följa dig i din blogg, tycker den är bra. skönt att inte enbart läsa skvaller..jag har en själv, en anonym. Ibland är det skönt att skriva av sig. Saknar dig en massor faktiskt. Ta hand om dig! Kram Sandra

Anonymous said...

puussa pussa hihi, till världens sötaste charlis. tax för att du fninns! kram eeeeeemil uh hains miorsaaa

Anonymous said...

det är rätta takter, bara sätt dit espresso house för inhumana bullpriser. helt galet! haha. kram.

Anonymous said...

Åh gud du är helt underbar och kombinerar ju två av mina favvo-grejer, tantklagomål och skavllertidnigar. Dina prioriteringar är ju helrätt. Ha en bra helg.

Anonymous said...

Jag tror att jag dör av skratt av ditt inlägg, som jag mycket väl känner igen. Jag brukar nämligen själv protestera i butiker när jag tycker priserna är alldeles för höga.

Förresten, dina bilder är helt underbara!

Saknar dig