website statistics

Saturday, January 24, 2009

Ibland måste man slå till

När jag var liten fick jag en "elefantnalle" av min storasyster. När hans ögon trillade av, för min kärlek tärde på den, sydde mamma dit nya i form av gula knappar. Elefanten finns fortfarande kvar, på en hylla i garderoben i mitt föräldrahem. Sedan dess har jag älskat elefanter. Och sedan jag upptäckte Svenskt Tenn för ett antal år sedan, har jag sneglat på den här lampskärmen varje gång jag gått förbi butiken på Strandvägen. I dag slog jag till. 520 kronor. Den lyser upp hela mig.
(Bonus: upplevelsen av paret framför mig i kassakön, som köpte ett halsband för 8 000 kronor. "Ja visst, vill du ha det så...", sa mannen till kvinnan när hon provade det.)


Nu vill jag köpa mer av Svenskt Tenns grundare Estrid Ericsons vackra elefanttyg. Jag skulle vilja sy gardiner, kuddar, löpare... Men eftersom det kostar 740 kr/m väntar jag lidt...

4 comments:

Anonymous said...

Vad härligt! Man ska omge sig med vackra saker, och som skänker en glädje. :)
Kram!

Margaretha Magnolia Nordgren said...

Kan man få namnet på han i kön?

Anonymous said...

'Cause you're worth it!

Anonymous said...

Lampan är jättefin Charlotte, Lika fin som du!!! saknar dig!! och jag tycker din blogger är den bästa!!! älskar ditt sätt att skriva och dina val av ord.
Du är den finaste Challe!!!
puss