website statistics

Sunday, September 28, 2008

Utflykt



I dag utflykt till Örebro län och Arboga och Lindesberg. En grön bakelse på ett fik, promenix längs Stora Sirsjön, där motorbåtar med dunkande diskomusik rejsade, besök på Coop (mittemot den målade väggen), över kullerstensgator, förbi märklarfirmors skyltfönster ("om jag skulle bo här, vilket hus skulle jag välja då?"). Om jag kunde teleportera mig skulle jag spendera varenda helg med att gå runt och titta på nya världar. Tänkt om jag vuxit upp i Lindesberg, vem skulle jag varit då? Tänk om jag skulle bott i Sigtuna, eller Vadstena, eller Visby, eller någon annan sagostad, vad skulle jag gjort då? Tänk om jag hade suttit på skolbussen mellan Frövi och Arboga när jag var liten. Jag hade kanske bott i ett trähus med knirrande golv och haft en liten katt.
Tänk om.
God natt



No comments: