website statistics

Thursday, April 12, 2007

De ä bar å kör

Om 48 timmar sitter jag i luften på väg till Bangkok. Ett par dagar där och sedan vidare till Phnom Penh. Kan redan känna flygplansbrummet och kylan när man sätter handen på fönstret. Och hur det känns att gå av planet.

Det är "hot season" där nu.
Jag är vit som ett lakan.
Kjempegreit.

När jag var 20 var jag inte rädd för nåt. Det är jag nu. Borde man inte bli modigare med åren? Har knappt sovit de senaste två veckorna. Bara suttit och knappat på uppsatserna om barnsexturism. Det är barnsexturism när jag sover, barnsexturism när jag vaknar, barnsexturism när jag äter. Förstår inte riktigt hur det här ska gå till, att bli klar i juni med allt. Men man brukar klara mer än man tror, det är mitt motto. De ä bar å kör. När jag är klar har jag sagt till mig själv att jag ska ta en vecka i juni i "bodi" på Gotland. Jag ska sitta där helt själv och göra inget mer än att gå till Konsum i Klintehamn och sitta och titta ut över Karlsöarna.

Skulle ha läst min Lonely Planet om Southeast Asia och känt mig laddad. Pol Pots Leende om Röda Khmererna och känt mig bildad. Men jag har inte hunnit.

Det blir att packa och tvätta och skriva att-göra-listor i sista sekund.

Var i helskotta tar all tid vägen?

Snart står jag och min blå resväska på en gata i Bangkok som frågetecken.
Första gången någonsin i Asien. Wish me luck.

Challe

1 comment:

anna said...

tror deu kommer klara det galant (säger jag som vände på nz). massa kramar.